به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، حمید رضا مومنی در بازدید از پارک زیست فناوری خلیج فارس طی سخنانی گفت: مقام معظم رهبری در بند 11 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، وظیفه مناطق آزاد را حول چهار محور انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، افزایش صادرات و تامین نیازهای مالی از خارج کشور تعیین و ابلاغ نموده اند.

وی افزود: برای اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی به داشتن برنامه و نقشه راه نیاز داریم و با حذف موازی کاری ها از جمله در فعالیت شرکت های دانش بنیان و ادغام آن در یک مجموعه می توانیم به فعالیت های بنیادی در این منطقه سرعت عمل ببخشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهارنظرهای علمی را برای موفقیت در فعالیت های مختلف بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و در عین حال اظهارت غیرعلمی و غیر کارشناسانه را موجب عقب ماندگی این منطقه طی دوران فعالیت سازمان منطقه آزاد قشم دانست.

وی با اشاره به اینکه جزیره قشم با ژاپن و امارات از نظر شرایط اقلیمی به هم نزدیک هستند اما از نظر انتقال دانش فنی فاصله معناداری با هم دارند، گفت: ژاپنی ها برای ایجاد یک فرودگاه در میان دریا 250 هکتار از دریا را استحصال کردند و در امارات نیز با ساختن شهری در میان دریا تحولی عظیم در اقتصاد خود ایجاد کرده اند.

مومنی ادامه داد: برای موفقیت در برنامه های تدوین شده منطقه آزاد قشم باید براساس برنامه و نقشه راه از توانمندی جوامع محلی استفاده کنیم و اطمینان داریم با برگزاری دوره های آموزشی می توانیم از ظرفیت بالای مردم این منطقه برای توسعه همه جانبه قشم استفاده کنیم.

وی از سازمان منطقه آزاد به عنوان تامین کننده زیرساخت  مورد نیاز طرح های کلان اقتصادی و ناظر بر فعالیت ها بخش خصوصی نام برد و گفت: فعالان اقتصادی را باید براساس نقشه راه و احترام به هویت تاریخی مردم این منطقه در مسیر مشخص هدایت کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم آمادگی این سازمان را برای ارائه خدمات عمرانی به مجموعه پارک زیست فناوری خلیج فارس اعلام کرد و ارائه یک برنامه دقیق از سوی مسئولان این مجموعه مهم علمی تحت عنوان برنامه ششم توسعه را نیز بسیار مهم و ضروری دانست.

وی گفت: مسئولان پارک زیست فناوری خلیج فارس باید با ایجاد یک دپارتمان متشکل از شرکت های دانش بنیان در این جزیره، همه تلاش خود را برای تبدیل قشم به برند مهم زیست فناوری به کار گیرند.

مومنی مزیت های شیلاتی قشم را منحصر به فرد دانست و اعلام کرد: سهم تولید ماهی در قفس کشور در برنامه ششم توسعه 200 هزار تن اعلام شده که سهم استان هرمزگان از این مجموعه 120 هزار تن است که 84 هزار تن آن در قشم تولید خواهد شد.

وی گفت: برای موفقیت در تولید 84 هزار تن ماهی در قفس باید همه شرایط از جمله حوزه بازرگانی، حمل و نقل، سردخانه، صادرات و خدمات گمرکی نیز در کنار تولید آماده باشد.

بنا به این گزارش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در راس هیئتی متشکل از معاون فنی و عمرانی این سازمان و مدیران زیر مجموعه این معاونت در بازدید از پارک زیست فناوری خلیج فارس در 15 کیلومتری شهر قشم در مسیر ساحل جنوبی، نیاز های عمرانی این مجموعه را بررسی کردند.