به خبر گزاری برنا در هرمزگان،سید محمود رضا آقامیری درجریان بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از این پارک، طی سخانی گفت: هدف اصلی ما تبدیل این مجموعه به یکی از بزرگترین پارک های زیست فناوری منطقه است و هم اکنون شش شرکت معتبر دانش بنیان در این مجموعه مستقر و مشغول به کار شده اند.

وی افزود: این پارک سال 1376 با عنوان مرکز پژوهش های بیوتکنولوژی خلیج فارس کار خود را در قشم آغاز کرد و در سال 1387 با هدف تقویت شرکت های دانش بنیان نام این مرکز به پارک زیست فناوری خلیج فارس تغییر یافت.

رئیس پارک زیست فناوری خلیج فارس با اعلام اینکه فناوری زیستی شاخه های مختلف دارد، بیان داشت: فناوری زیستی علمی است با کاربردهای مختلف و با این دانش می توان از ظرفیت دریا برای تولید دارو، غذا و انرژی استفاده کرد.

وی ادامه داد: پارک زیست فناوری خلیج فارس با دانشگاه هرمزگان در زمینه ایجاد مرکز رشد تفاهم نامه ای امضا کرده و با دانشگاه جندی شاپور اهواز هم برای تولید داروهای دریایی همکاری خواهد کرد.

آقامیری موقعیت قشم را در زمینه ایجاد مرکز مطالعات پستانداران دریایی بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: با توجه به وجود دلفین ها در آب های نزدیک هنگام، می توانیم در اطراف جزیره قشم پیست های مربوط به پستانداران دریایی داشته باشیم و مطالعات علمی خود را در این زمینه انجام دهیم.

وی از برنامه پرورش و تکثیر مرجان ها که هم کاربرد زینتی و هم پزشکی دارند در کنار تکثیر و پرورش خیار دریایی و تکثیر و تولید ماهی های زینتی به عنوان دیگر اقدامات پارک زیست فناوری خلیج فارس در قشم نام برد.

رئیس پارک زیست فناوری خلیج فارس اظهار کرد: در این مجموعه به دانشجویان و دانش آموزان با استعداد در حوزه رباتیک نیز آموزش داده می شود و یکی از شرکت های مستقر در این مجموعه نیز در حال بررسی علمی دانش IT می باشد که با حمایت دولت می توانیم نتایج بسیار خوبی از فعالیت های مختلف این پارک در راستای خدمت به کشور ارائه کنیم.

بنا به این گزارش، پارک زیست فناوری خلیج فارس با 380 هکتار مساحت در 15 کیلومتری شهر قشم، یکی از ظرفیت های مناسب جهت بهره گیری و توسعه علوم زیستی و پژوهشی به شمار می رود.